Menu

Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług sprzedaży za pośrednictwem strony internetowej sklepu internetowego w domenie www.globeximltd.com oraz stronie Przedsiębiorstwa w domenie www.allegro.pl. Wszystkie zapisy Regulaminu spełniają wymagania ustawowe tj. art. 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827), Kodeksu Cywilnego. Przedsiębiorstwo spełnia obowiązek informowania użytkownika o warunkach korzystania ze strony internetowej lub aplikacji wynikający z art. 5 i następnych ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 123, ze zm.).

Ponadto Globexim sp. z o.o. spełnia obowiązek informowania o plikach cookies lub innej formie przechowywania informacji wynika z art. 173 ustawy Prawo telekomunikacyjne z dnia 16 lipca 2004 r. (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 2460, ze zm.).

Globexim sp. z o.o. jako Administrator Danych Osobowych przetwarza dane osobowe na podstawie Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. nr 2016/679 (RODO).

§ 1

Definicje

  1. KLIENT - osoba fizyczna, a także osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza zawrzeć umowę ze Sprzedawcą.
  2. KONSUMENT - osoba fizyczna dokonującą ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 22 Kodeks Cywilny Art.22 oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  3. PRODUKT – oferowana przez Sprzedawcę rzecz z asortymentu dostępnego w panelu Sprzedawcy na domenie www.globeximltd.com lub w panelu sprzedawcy w domenie www.allegro.pl.
  4. REGULAMIN - niniejszy Regulamin Sklepu Internetowego.
  5. UMOWA SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży Produktu zawierana na odległość za pośrednictwem SKLEPU INTERNETOWEGO.
  6. ZAMÓWIENIE - oświadczenie złożone elektronicznie lub telefonicznie o chęci zawarcia umowy sprzedaży.

§ 2

Postanowienia ogólne.

  1. Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z infrastrukturą techniczną Klienta.
  2. Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z funkcjonalnością udostępnioną na stronie internetowej Sklepu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
  3. Zakres działalności - sprzedaż wysyłkowa z wykorzystaniem strony internetowej artykułów hydraulicznych.
  4. KLIENT - zobowiązany jest do wprowadzania danych do systemu zgodnych ze stanem faktycznym, zgodnych z prawem i dobrymi obyczajami. Udostępniane dane nie mogą naruszać dóbr osobistych ani praw własności osób trzecich.
  5. SPRZEDAWCA oświadcza, iż jest płatnikiem podatku od towarów i usług VAT. Do każdej transakcji sprzedaży produktu wystawiany jest dokument sprzedaży - paragon lub fakturę.
  6. Informacje handlowe - cenniki, opisy, reklamy i inne informacje o Produktach znajdujące się na stronie www Sprzedawcy, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.

§ 3

Zamówienie

  1. Sklep internetowy realizuje zamówienia na terenie Polski i innych krajów UE, a także poza granicami UE. Przy zamówienia z zagranicy - warunki wysyłki - w szczególności koszty i czas dostawy uzgadniane są indywidualnie.
  2. Niezależnie od statusu prawnego obowiązkiem Klienta jest zapoznanie się z treścią przedmiotowego Regulaminu w szczególności zapoznania się i akceptacji wszystkich postanowień niniejszego regulaminu.
  3. Zamówienie drogą elektroniczną można składać 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu.
  4. W celu złożenia Zamówienia należy:
    • a) wybrać Produkt będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk „Do koszyka” (lub równoznaczny);
    • b)zalogować się lub skorzystać z możliwości złożenia Zamówienia bez rejestracji;
    • c)jeżeli wybrano możliwość złożenia Zamówienia bez rejestracji - wypełnić Formularz zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu, wybrać rodzaj przesyłki (sposób dostarczenia Produktu), wpisać dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy Zamówienia,
    • d)kliknąć przycisk “Zamawiam i płacę” oraz potwierdzić zamówienie, klikając w link przesłany w wiadomości e-mail,
    • e)wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i w zależności od sposobu płatności, opłacić zamówienie w określonym terminie.
  5. Zamówienie telefoniczne można składać na numer telefonu podany w zakładce KONTAKT. W przypadku umowy zawartej na odległość poprzez telefon Sprzedający potwierdza treść proponowanej umowy wysyłając ją do drogą elektroniczną na wskazany przez Kupującego adres e-mail.
  6. Realizacja zamówienia (przygotowanie i wysyłka towaru) następuje :
    • po otrzymaniu wpłaty na konto – jeżeli wybrano przedpłatę;
    • przy płatnościach kartą - od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji.
  7. Termin realizacji zamówienia w przypadku produktów znajdujących się w magazynie - nie dłużej niż 3 dni robocze od dnia złożenia i potwierdzenia zamówienia. W przypadku zamówienia towaru nieznajdującego się w magazynie Sprzedawcy lub w drodze zamówienia indywidualnego czas realizacji zamówienia jest indywidualnie określany przez Sprzedawcę.

§ 4

Ceny

  1. Podane w ofercie sklepu ceny produktów są cenami netto i zostanie do nich doliczony określony w walucie polskiej, wymagany prawem podatek od towarów i usług - VAT.
  2. W przypadku sprzedaży poza granice Rzeczpospolitej Polskiej do wskazanej ceny nie zostanie naliczony VAT, a cena zostanie wyrażona, w zależności od woli kupującego, w walucie polskiej lub w Euro.
  3. Podane ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy.
  4. Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
  5. Ceną wiążącą dla Zamawiającego jest cena aktualna w chwili złożenia zamówienia.

§ 5

Wysyłka towaru

  1. Koszty dostawy ponosi Klient chyba, że Strony umówiły się inaczej.
  2. Zamawiający jest informowany o kosztach i dokonuje wyboru sposobu i akceptuje koszt wysyłki podczas składania zamówienia.
  3. W przypadku wysyłki za granicę koszty wysyłki i termin dostawy są ustalane indywidualnie.
  4. Produkty wysyłane są za pośrednictwem Poczty Polskiej lub w formie przesyłek kurierskich.

§ 6

Rękojmia i gwarancja – postanowienia ogólne.

  1. Produkt zostanie przyjęty tylko w przypadku użycia przez mniej niż 1500 godzin lub w ciągu 6 miesięcy od daty zwolnienia eksportowego.
  2. W przypadku stwierdzenia winy producenta, produkt zostanie bezpłatnie naprawiony lub wymieniony przez Sprzedającego.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wysyłkę i inne koszty dodatkowe związane z odesłaniem produktu do fabryki w kraju pochodzenia.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone innym urządzeniom przez zakupiony i podłączony do nich Produkt.
  5. Filtry mniejsze niż 10ug, które nie mają zastosowania do hydraulicznego przewodu dostawczego, są wyłączone z gwarancji.
  6. Filtry mniejsze niż 10ug, które nie mają zastosowania do przewodu skroplin hydraulicznych, są wyłączone z gwarancji.
  7. Filtry mniejsze niż 100ug, które nie dotyczą hydraulicznej linii ssącej, są wyłączone z gwarancji.
  8. Wszelkie samodzielne naprawy przez Kupującego tj. m. in. rozmontowanie i ponowne zmontowanie bez zgody Sprzedającego powodują utratę praw z tytułu rękojmi i gwarancji.
  9. W przypadku zastosowania nierekomendowanego lub zanieczyszczonego oleju HYD w produkcie powodują utratę praw z tytułu rękojmi i gwarancji.
  10. W przypadku, gdy poziom oleju hydraulicznego jest niedostateczny lub sprzeczny z rekomendacjami a więc użycie produktu następuje wbrew zasadom eksploatacji powoduje utratę praw z tytułu rękojmi i gwarancji.
  11. Części uszkodzone w wyniku kawitacji nie są objęte gwarancją.
  12. Dopuszczalne ciśnienie spustu wynosi 2 kg / ㎤, jakiekolwiek przekroczenie tego limitu powoduje utratę praw z tytułu rękojmi i gwarancji.
  13. Zamontowanie przewodu spustowego niżej niż pompa / silnik, powoduje utratę praw z tytułu rękojmi i gwarancji.
  14. W przypadku przekroczenia wytrzymałości na ciśnienie obudowy pompy / silnika 6 kg / ㎤, następuje utrata praw z tytułu rękojmi i gwarancji.
  15. Gdy wada i współśrodkowość przewodu napędowego pompy / silnika nie przekracza ± 0,025 mm, nie jest to wada podlegająca uprawnieniom z tytułu rękojmi lub gwarancji.
  16. Uszkodzenia powstałe z winy Kupującego nie są objęte gwarancją i rękojmią.
  17. Pierwsze uruchomienie maszyny bez napełnienia obudowy pompy / silnika rekomendowanym olejem powoduje utratę praw z tytułu rękojmi i gwarancji.

    jest wyłączone z gwarancji.

  18. Użycie nadmiernego ciśnienia lub natężenia przepływu (nadmierne obciążenie) powodują utratę praw z tytułu rękojmi i gwarancji.
  19. Użycie jakichkolwiek płynów eksploatacyjnych towarów mechanicznych (np. pomp) innych niż rekomendowane przez producenta czy Sprzedawcę wyłącza odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu gwarancji i rękojmi.
  20. Reklamacja dostarczonych towarów nie upoważnia Kupującego do wstrzymania płatności za towar wobec Sprzedawcy.
  21. Warunki gwarancji odnoszą się wyłącznie do towarów bezpośrednio sprzedanych przez Sprzedającego oraz w stosunku, do których został wydany dokument potwierdzający udzielenie gwarancji.
  22. Gwarancja udzielana zostaje przez Sprzedającego (zwanego dalej Gwarantem) Kupującemu (zwanego dalej Uprawnionym) na okres wskazany w parametrach allegro i rozpoczyna swój bieg od dnia wydania produktu lub z dniem zakończenia montażu i uruchomienia zamówionego produktu u kupującego.
  23. Gwarant w okresie gwarancyjnym zobowiązuje się w przypadku wykrycia wady do usunięcia wady produktu powstałej z przyczyn tkwiących w rzeczy sprzedanej w skutek zastosowania niewłaściwych materiałów lub niewłaściwego wykonania.
  24. Gwarant zobowiązuje się przystąpić do usunięcia wady produktu w terminie minimum 3 tygodni roboczych od daty otrzymania zawiadomienia o ich ujawnieniu, które powinno zostać zgłoszone przez Uprawnionego niezwłocznie, jednakże nie później niż w ciągu 3 dni od momentu stwierdzenia wady.
  25. Gwarant zastrzega możliwość wydłużenia terminu określonego w pkt 23 na wypadek wystąpienia wydarzeń losowych, niezależnych od Gwaranta. W takim wypadku Gwarant zawiadomi Uprawnionego o nowym terminie przystąpienia do usunięcia wad.
  26. Niniejsza gwarancja obejmuje tylko i wyłącznie odpowiedzialność Gwaranta wynikającą z obowiązku naprawy lub wymiany produktu, z zastrzeżeniem, iż wybór rozwiązania należy do Gwaranta.
  27. W przypadku naprawy produktu, za części oraz płyny eksploatacyjne zalecane do wymiany, ale nie będące niezbędnymi do wymiany, koszty ponosi Uprawniony.
  28. W przypadku wymiany produktu na nowy, własność wadliwych części przysługuje Gwarantowi.
  29. Niniejsza gwarancja nie obejmuje wad wynikających z:- normalnego zużycia produktu,- działania sił fizycznych (zarysowania, zgniecenie, upuszczenie) oraz wynikłych z nieostrożnego obchodzenia się z produktem,- niewłaściwego zastosowania, eksploatacji, obsługi, składowania,- nieprawidłowego montażu przez Uprawnionego lub osoby trzecie,- przekroczenia parametrów technicznych zalecanych dla danej jednostki hydraulicznej,- działań spowodowanych siłami wyższymi i warunkami atmosferycznymi,- innych zdarzeń, na które Gwarant nie ma wpływu, w tym działań osób trzecich, w szczególności dokonywania przez nich wszelkich modyfikacji z własnej inicjatywy, naprawy lub wymiany towaru.
  30. Uprawniony traci uprawnienie wynikające z niniejszej gwarancji w przypadku usunięcia, przerobienia lub uczynienia niemożliwym do odczytania w całości numeru seryjnego produktu, kodu wyposażenia dodatkowego, itp.
  31. Po upływie okresu gwarancji określonego w punkcie 4 lub wskazanego w parametrach allegro, Gwarant może świadczyć na rzecz Uprawnionego usługi serwisowe, jednakże ich zakres oraz koszty zostaną określone w odrębnych dokumentach.
  32. Gwarant, po stwierdzeniu, że produkt nie podlegał warunkom gwarancji posiada prawo do pobrania kosztów związanych z przeglądem produktu.
  33. Gwarant w przypadku naprawy lub wymiany może stosować produkty nowe, równorzędne z nowymi lub regenerowane.
  34. Niniejsza gwarancja wyłącza również inne ustalenia dotyczące produktu, w tym ustalenia ustne i pisemne i stanowi jedyną podstawę odpowiedzialności za wady tkwiące w produkcie.
  35. Niniejsza gwarancja nie wyłącza stosowania przepisów wynikających z art. 556 do 576 k.c.
  36. Gwarant, na podstawie art. 437 k.c., nie ponosi odpowiedzialności za poniesioną szkodę czy utracone korzyści, ekspektatywy korzyści i praw związane z wadą produktu.
  37. Gwarant odpowiada w każdym przypadku do wysokości wartości produktu w dacie zakupu.
  38. 38.Niniejsza gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

§ 7

Prawo do odstąpienia od umowy (ZWROT TOWARU) w przypadku sprzedaży na odległość z udziałem Konsumenta.

  1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
  3. W przypadku Umowy, która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
  4. Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
  5. Po przesłaniu oświadczenia Konsument jest zobowiązany w terminie 14 dni kalendarzowych (liczonych od daty wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy) odesłać produkt na adres do korespondencji Sprzedającego. O dochowaniu terminu decyduje data nadania przesyłki.
  6. Zwrot towaru możliwy jest tylko i wyłącznie pod w przypadku nieużycia zakupionego towaru. Produkt winien być oryginalnie zapakowany i nadający się do ponownej sprzedaży.
  7. W przypadku stwierdzenia wady lub niezgodności dostarczonego produktu z umową, Konsumentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
  8. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
  9. Sprzedawca informuje, że w przypadku produktów objętych także gwarancją uprawnienia kupującego i obowiązki gwaranta z tego tytułu są określone i należy je wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w KARCIE GWARANCYJNEJ. Udzielona gwarancja na sprzedany produkt jest uprawnieniem dodatkowym i nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień Konsumenta z tytułu odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej (art. 577 Kodeksu Cywilnego).
  10. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  11. Jakiekolwiek oznaki użycia produktu powodują utratę praw do zwrotu.
  12. Nie wszystkie towary Sprzedawcy podlegają gwarancji i rękojmi. W szczególności nie podlegają gwarancji i uprawnieniom z tytułu rękojmi towary o charakterze użytkowym m.in. uszczelki i inne części zamienne do produktów głównych (pomp).
  13. W przypadku stwierdzenia wad określonych w pkt. 8 nastąpi odesłanie produktu Klientowi na jego koszt.
  14. Sprzedawca w terminie 14 dni kalendarzowych zwróci dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy od Sprzedającego do Konsumenta. Sprzedawca może wstrzymać się z dokonaniem zwrotu płatności do chwili otrzymania zwrotnego rzeczy lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jej odesłania - w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  15. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Strony umówiły się inaczej.
  16. Wadliwy produkt - w uzgodnieniu ze Sprzedawcą - jeżeli będzie to możliwe i celowe - Konsument, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, będzie zobowiązany na swój koszt dostarczyć rzecz Sprzedawcy do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie - do miejsca, w którym ustali to ze Sprzedawcą. Bezpośrednie koszty zwrotu Towaru/Produktu ponosi Klient.
  17. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w wypadkach wymienionych w kolejnym paragrafie.

§ 8

Reklamacje i odstąpienie od umowy (zwroty) w stosunkach z Klientami nie będącymi Konsumentami (dotyczy przedsiębiorców).

  1. Niniejsze punkty Regulaminu stosuje się wyłącznie w stosunkach z Kupującymi nie będącymi Konsumentami, z uwzględnieniem postanowień ogólnych zawartych w § 6.
  2. Odpowiedzialność z tytułu rękojmi wygasa po 6 miesiącach od daty odebrania produktu.
  3. Klient ma prawo wyboru sposobu dostarczenie - włącznie z przysłaniem zamówionego przez siebie przewoźnika, który w jego imieniu dokona odbioru produktu.
  4. Nie wszystkie towary Sprzedawcy podlegają gwarancji i rękojmi. W szczególności nie podlegają gwarancji i uprawnieniom z tytułu rękojmi towary o charakterze użytkowym m.in. uszczelki i inne części zamienne do produktów głównych (pomp).
  5. Jeżeli rzecz sprzedana ma być przesłana przez Sprzedawcę, uznaje się, że wydanie zostało dokonane z chwilą, gdy w celu dostarczenia rzeczy na miejsce przeznaczenia Sprzedawca powierzył ją przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy tego rodzaju.
  6. Z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na Klienta korzyści i ciężary związane z rzeczą oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy.
  7. Przy odbiorze przesyłki z zamówionymi produktami Klient obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika. Jeżeli Klient nie zbadał rzeczy i nie zawiadomił niezwłocznie sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie, a w wypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później - jeżeli nie zawiadomił sprzedawcy niezwłocznie po jej wykryciu - następuje utrata uprawnień z tytułu rękojmi.
  8. Odpowiedzialność Sprzedawcy bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona - zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie - do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu zawartej umowy.
  9. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści przez Klienta.
  10. Jeśli nie zachodzą przypadki odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi, upoważniające Klienta do zwrotu Produktu, Klient może zwrócić zakupiony Produkt jedynie za zgodą Sprzedawcy, na koszt Klienta, jeżeli Produkt jest nieużywany, w fabrycznie zamkniętym opakowaniu.
  11. Jeżeli rzecz sprzedana ma wady, Klient może od umowy odstąpić albo żądać obniżenia ceny. Jednakże Klient nie może od umowy odstąpić, jeżeli sprzedawca niezwłocznie wymieni rzecz wadliwą na rzecz wolną od wad albo niezwłocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona przez sprzedawcę lub naprawiana, chyba że wady są nieistotne.
  12. Sprzedawca informuje, że w przypadku Produktów objętych także gwarancją uprawnienia kupującego i obowiązki gwaranta z tego tytułu są określone i należy je wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w KARCIE GWARANCYJNEJ. Udzielona GWARANCJA na sprzedany Produkt jest uprawnieniem dodatkowym i nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
  13. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.
  14. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą/Usługodawcą, a Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
  15. >Regulacje dotyczące zasad rękojmi za wady oraz gwarancji jakości - nie wymienione powyżej - w umowach z przedsiębiorcami przyjmowane są wprost w brzmieniu przyjętym w kodeksie cywilnym art.556-581.

§ 9

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php ; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php .
  2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
    • a.Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
    • b.Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
    • c.Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§ 10

Postanowienia końcowe

  1. Umowa zawierana jest w języku polskim i pod jurysdykcją prawa polskiego. Wybór ten nie pozbawia jednak ochrony Konsumenta jaką przyznają mu przepisy, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa państwa, w którym Konsument ma miejsce zwykłego pobytu, a przedsiębiorca kieruje swoją działalność do tego państwa i umowa wchodzi w zakres tej działalności.
  2. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączenie lub ograniczenie jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.) - przysługujących mu na mocy obowiązujących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
  3. Treść Regulaminu jest dostępna cały czas w zakładce Regulamin na stronie Sprzedającego i może być kopiowana i drukowana w każdej chwili przez Kupującego. Treść Regulaminu może być też przesłana w każdej chwili pocztą elektroniczną lub pocztą na życzenie Klienta. Regulamin wraz z załącznikami jest również doręczany Klientom w załączeniu do wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie zamówienia i zawarcie umowy.
  4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały właściwe przepisy prawa, w szczególności:
  5. Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.);
  6. Ustawa z dnia 10 maja 2018 r o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 24 maja 2018 poz. 1000 )
  7. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej RODO oraz o przepisy powiązane.
  8. Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2013 poz. 1422);
  9. Ustawa z dnia 30 czerwca 2000 r. prawo własności przemysłowej (Dz.U. 2001 Nr 49 poz. 508 ze zm.);
  10. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U. 2006 Nr 90 poz. 631 ze zm.),
  11. Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, poz. 827)
  12. W przypadku gdyby w Regulaminie zostały zawarte postanowienia sprzeczne z wyżej wymienionymi lub innymi obowiązującymi przepisami w Rzeczypospolitej Polskiej - przepisy te mają pierwszeństwo nad sformułowaniami Regulaminu.
  13. Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostanie uznane za niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone . W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje obowiązujący.
  14. Wszystkie nazwy produktów oferowanych do sprzedaży przez SKLEP INTERNETOWY są używane w celach identyfikacji i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy prawo własności przemysłowej (Dz.U. 2001 nr 49 poz. 5081 ze zm.).
  15. Wszystkie zdjęcia zamieszczone na STRONIE INTERNETOWEJ chronione są na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych – (Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.) - posiadają twórczy i indywidualny charakter. Nie można ich kopiować bez zgody Administratora Strony Internetowej.
  16. W przypadku sporów związanych z realizacją zawartej umowy strony będą dążyły do rozwiązania sporu na drodze postępowania polubownego pozasądowego - w tym do rozwiązania sporu przed mediatorem. W przypadku braku rozstrzygnięcia sporu na drodze polubownej sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie Sąd Powszechny.
  17. Wykonując obowiązek wskazania pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur, niniejszym informujemy, że aktualne informacje w tym zakresie są udostępniane na stronie: http://prawaKONSUMENTA.uokik.gov.pl. Konsumenci i przedsiębiorcy mogą wykorzystać do polubownego rozstrzygania sporów powołaną przez Komisję Europejską internetową platformę ODR. Platforma jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. UOKIK prowadzi rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich pod adresem https://www.uokik.gov.pl/rejestr_podmiot_uprawnionych.php.